Zpět
Psychosociální aspekty v přístupu učitele k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami
Citace: |
SLOWÍK, J. Psychosociální aspekty v přístupu učitele k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. In Psychologie ve vzdělávání učitelů a v jejich profesní činnosti. Plzeň : Západočeská univerzita, 2009, s. 113-117. ISBN: 978-80-7043-802-2
|
---|---|
Druh: | KAPITOLA V KNIZE |
Jazyk publikace: | cze |
Anglický název: | Psychosocial aspects in teacher´s approach to students with special educational needs |
Rok vydání: | 2009 |
Místo konání: | Plzeň |
Název zdroje: | Západočeská univerzita |
Autoři: | PhDr. Josef Slowík Ph.D. |
Abstrakt CZ: | Příspěvek se věnuje reflexi některých významných faktorů ovlivňujících zásadním způsobem formování přístupu učitele k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, kteří jsou vzděláváni v běžných školách. Autor upozorňuje především na význam informovanosti učitelů o problematice zdravotního postižení a sociálního znevýhodnění, osobní zkušenosti setkání s handicapovanými osobami, ale také filozofických pohledů a postojů učitele k lidem s postižením či znevýhodněním. |
Abstrakt EN: | The contribution attends to reflection of some important factors that basically affect forming of teacher´s approach to students with special educational needs, which are educated in ordinary schools. Author reminds especially importance of teacher´s forknowledge in the area of disabilities and handicaps, same as the personal experience with previous contact with handicapped persons, but also teacher´s philosophic views and attitudes towards the people with disability and handicap. |
Klíčová slova |
Zpět